Kyjovské údolí

1.Strážce Kyjovského údolí

1. Stará cesta IV, Gunter Seifert, K. Pfenniger, 12.8.1967. Od V hrany vlevo poněkud dolů na výčnělek. Šikmým žlabem a spárou na vrchol.
  2. Východní hrana V, Eberhard Arndt, D.Heinicke, D.Lehmann, 3.10.1973. Při V hraně stavěním přes převis na plošinu. Hranou nebo vpravo stěnou.
  3. Přeskok 2, Jürgen Lösel, 22.10.1967. Z masívu sestup na plošinu. Přeskokem na vrchol.
  4. Pohádková hrana VIIb, Uwe Clauss, M.Urban, V.Clauss, 3.10.1976. Z hranou, u 1.kruhu stavěním a stěnou přes 2.kruh na vrchol.

2.Hradní jehla

1. Stará cesta II. Severním komínem a stěnou.
  2. Náhorní cesta 1/II, Dietmar Heinicke, 3.10.1973. Od horního konce schůdků traverz komínem, poněkud dolů a krátkým komínem na předvrchol. Skokem na plošinu a stěnou.

3.Strážce klenotnice (věž ve skalním kotli "Klenotnice" v postranním údolí)

1. Stará cesta IV, Petr Nauš, 1956. Z náhorní strany spárou na balkón a vpravo spárou na vrchol.
  2. Údolní cesta IV, asi 1963. V údolní stěně spárou na balkón a st.c.
  3. Přeskok 2/II, Petr Nauš, 1956. Ze sousední věžičky přeskok na balkón a st.c. na vrchol.

4.Borový kámen

1. Stará cesta IV, Günter Lorenz s druhem, 4.6.1972. Od Z sedla, vlevo přes převis a spárou.

5.Říjnová jehla

1. Stará cesta V, Günter Seifert, J.Seifert, K.Pfenniger, 23.9.1967. JV spárou do sedla a komínem na vrchol.
  2. Náhorní cesta IV, Günter Seifert, K.Augst, K.Pfenniger, 11.5.1968. Od V do sedla a na balvan při náhorní stěně. Stěnou a hranou na vrchol.

6.Kopretinová věž

1. Stará cesta I, Franz Menzel, Karin Bachmann, 17.8.1974. Od V do sedla, vlevo zarostlou stěnou, žlabem a komínem.
  2. Náhorní cesta III, Franz Menzel, Karin Bachmann, 17.8.1974. Ze sedla vpravo přes plotny a komínem.

Věže v rokli odbočující z Kyjovského údolí k JV (druhá odbočka od Turistického mostu):

7.Vyhlídka

1. Zelený žlab III, Václav Tůma, H.Weigel, 17.6.1972. V náhorní stěně vpravo žlabem.
  2. Krátká cesta IV, Karel Bělina, 9.7.1972. V náhorní stěně vlevo spárou.
  3. Jihovýchodní cesta V, Karel Bělina, K. Hladík, 9.7.1972. JV hranou na plošinu a stěnou.
  4. Údolní cesta VII, Karel Bělina, 9.7.1972. V údolní stěně spárou, výše pravou spárou a stěnou.
  5. Západní komín IV, Heinz Weigel, 17.6.1972.
  6. Muší cesta VII, Karel Bělina, K. Hladík, 9.7.1972. Hranou vlevo od cesty e).

8.Volská stěna

1. Stará cesta II. Z náhorní strany komínem.
  2. Volská stezka VI, Gisbert Ludewig, D.Heinicke, 11.8.1974. Vlevo od st.c. koutem na římsu a traverz vlevo do údolní stěny, tou a komínem na vrchol.
  3. Dlohá údolní cesta III, Jaroslav Uher, 4.6.1972. Středem údolní stěny spárou a komínem.
  4. Krátká údolní cesta VIIb, Gisbert Ludewig, D.Heinicke, 7.6.1974. Od nástupu st.c. komínem do údolní strany k římse a po ní traverz vlevo k hodinám. Spárou a žlabem na vrchol.
  5. Náhorní cesta VII, Karel Bělina, K. Hladík, 9.7.1972. Ve stěně přilehlého masívu vpravo na žebro, přepad a spárou na římsu. Stěnou na vrchol.

9.Volská věž

1. Stará cesta V, Günter Schneider, H.Weigel, K.Hladík, H.Weigel, 4.6.1972. Spárou v J stěně.
  2. Jihozápadní hrana III, Eberhard Arndt - Dietmar Heinicke, 4.10.1973. Při JZ hraně na plošinu. Stavěním a stěnou na vrchol.
  3. Severní spára VII, Karel Bělina, K. Hladík, 9.7.1972. Od zarostlé lávky v S stěně spárou.

10.Volský kužel

1. Stará cesta VI, Günter Schneider, H.Weigel, K.Hladík, H.Weigel, 4.6.1972. Vlevo v J stěně na lávku, žlabem šikmo doprava na plošinu a hranou na vrchol.
  2. Nová cesta V, Gisbert Ludewig, D.Heinicke, 11.8.1974. Vpravo od JV hrany stavěním a žebrem na šikmou římsu. Stěnou, poněkud vlevo, pak šikmo doprava na plošinu a st.c.

11.Býk

1. Stará cesta I. Spárou v J stěně na plošinu a komínem na vrchol.
  2. Žlab VI, Gisbert Ludewig, D.Heinicke, 11.8.1974. Vlevo od st.c. stěnou na lávku a po ní vlevo do Z stěny. Žlabem na vrchol.
  3. Severní cesta II, Heinz Weigel, 17.6.1972. Vpravo v S stěně spárou na balkón, st.c. na vrchol.
  4. Severní spára III, Helmut Weigel, 17.6.1972. Vlevo od cesty e) spárou na balkón. Vlevo od komína st.c. žlabem na vrchol.
  5. Náhorní cesta IV, Helmut Weigel, Heinz Weigel, 17.6.1972. Vlevo od cesty d) žebrem a spárou na balkón a cestou d).
  6. Severní kout V, Eberhard Arndt, D.Lehmann, Dietmar Heinicke, 12.4.1973. V levé části S stěny částečně převislým koutem na balkón a cestou d).
  7. Východní žebro V, Eberhard Arndt, D.Lehmann, Dietmar Heinicke, 12.4.1973. Od JV na balvan při V stěně. Žebrem šikmo doprava na balkón a cestou d).
  8. Jižní spára VI, Eberhard Arndt, D.Lehmann, Dietmar Heinicke, 12.4.1973. Vpravo v J stěně převislou šikmou správou na balkón. Cestou d) na vrchol.
  9. Převis VII, Gisbert Ludewig, D.Heinicke, 11.8.1974. Vpravo od st.c. koutem na plošinu. Stavěním a převislou spárou na vrchol.

12.Železná věž

1. Krajková hrana V, Günter Schneider, H.Weigel, V.Tůma, H.Weigel, 17.6.1972. JZ hranou (kruh) na vrchol.
  2. Západní stěna VII, Karel Bělina, Karel Hladík, 2.7.1972. Západní stěnou (kruh).
  3. Severní spára V, Karel Hladík, Jaroslav Uher, 17.6.1972. Severní stěnou na plošinu a spárou na římsu. Traverz vlevo (kruh) a stěnou na vrchol.
  4. Severovýchodní hrana V, Jaroslav Uher, K.Hladík, 17.6.1972. SV hranou na římsu ke kruhu cesty c), tou na vrchol.
  5. Jižní spára VIIb, Günter Schneider, H.Weigel, 17.6.1972. Spárou v J stěně (kruh) na římsu a žlabem na vrchol.

Věže v závěru Kyjovského údolí:

13.Hraniční kámen

1. Stará cesta VII, Klaus Böhme, K.Schäfer, G.Seifert, H.Mitzscherlich, 17.5.1970. Zleva na SZ hranu ke kruhu a na vrchol.
  2. Jižní cesta VII, Peter Hanke, Klaus Böhme, G.Seifert, 23.5.1976. Vlevo v J stěně přes kruh.

14.Orlí věž (nápadná věž nad zatáčkou lesní silnice)

1. Stará cesta II. Z náhorní strany komínem.

Věže v údolí Bílého potoka. Nejvýhodnější přístup je z Brtnické silnice přes hřeben:

15.Věž Bílého potoka

1. Stará cesta II, před rokem 1940. Z náhorní strany na balvany při S hraně. Vlevo hranou a stěnou na vrchol.
  2. Vánoční cesta III, Günter Seifert, 28.12.1969. Na V straně zprava nebo zleva na balkón a komínem.
  3. Šedý komín IV, Franz Menzel, 10.9.1974. Od SZ na římsu a tou vpravo ke komínu v Z stěně. Přes převis a komínem.
  4. Severní cesta III. Z náhorní strany komínem na pilíř při S stěně. Z pilíře stěnou na vrchol.

16.Smrtka

1.  Stará cesta IV, před rokem 1945. Od SZ přes převis a traverz doprava za hranu do J stěny. Stěnou a spárou na plošinu a stěnkou na vrchol.
  2. Severozápadní cesta IV. Od nástupu st.c. přímo spárou na plošinu a st.c. na vrchol.
  3. Náhorní cesta IV, Dietmar Heinicke, D.Lehmann, F.Heinicke, 2.5.1975. Spárou v masívu do komína a rozporem mezi masívem a věží ke kruhu (též sestupem z masívu a přepadem). Stavěním do žlábku a jím na vrchol.

Věže při údolí Brtnického potoka:

17.Drahokam

1. Stará cesta V, Gisbert Ludewig - Dietmar Heinicke, 7.6.1974. Komínem mezi věží a masívem rozporem a stavěním do náhorní stěny. Stěnou na vrchol.

18.Obří hlava

1. Stará cesta V, Helmut Weigel, H.Weigel, K.Hladík, 7.6.1970. Z náhorní strany spárou na plošinu a vlevo stěnou na vrchol.
  2. Nová cesta III, Karlheinz Baumann, U.Baumann, 1.9.1973. Od pravé náhorní hrany dlouhý traverz doprava do údolní stěny. Komínem a žlabem.
  3. Údolní hrana VI, Dieter Fahr - Helmut Paul, E.Roßberg, W.Engel, 20.6.1976. Vpravo od údolní hrany žebrem a stěnou na římsu. Doleva na plošinu, žlabem na římsu ke kruhu a hranou na vrchol.

19.Brtnický kámen (rozložitá osamělá věž 500 m od J konce osady Kopec vpravo nad zatáčkou lesní silnice, není v plánku)

1. Stará cesta I. Od JV hrany římsou šikmo doleva a žlabem vpravo na vrchol.
  2. Jižní kout II, Zdeněk Kropáček, H.Weigel, 23.2.1975. Vlevo v J stěně koutem šikmo doprava na plošinu a vpravo stěnou na vrchol.
  3. Severní komín II. Komínem v S stěně, nahoře vpravo nebo vlevo na vrchol.
  4. Myší díra II, Zdeněk Kropáček, 23.2.1975. Vlevo od cesty c) šikmou stěnou pod převis, komínem a stěnou na vrchol.

20.Velbloudí věž (osamělá věž v J úbočí Panského potoka, proti odbočení Rákosové doliny)

1. Stará cesta I. Z předskalí traverz vpravo do J stěny a tou na vrchol.

Varianta II, Günter Seifert, 17.5.1970. Jižním komínem do stěny.

20A.Tlustá teta (věž u masívu nedaleko odbočení Panského potoka ve svazích levého břehu Vlčího potoka)

1. Stará cesta IV, Helmut Paul, Angela Paul, 14.5.1975. Při Z konci strže rozporem a stěnou doleva na plošinu. Žlabem na vrchol.
  2. Strejčkova cesta VIIb, Jaroslav Houser, M.Dříza, Z.Hubka, 17.6.1978. Vlevo v SZ stěně nevýrazným koutem a stěnou doprava ke kruhu. Stavěním a spárou na balkón a stěnou.

Věže v blízkosti Loupežného (Brtnického) hrádku:

21.Tlustá paní

1. Stará cesta II. Od V hrany doprava na římsu a žlabem.
  2. Sluneční cesta III, Miroslav Michlík, 2.10.1973. Podél V hrany.
  3. Jižní cesta IV, Karel Stein, Miroslav Michlík, P.Košek, 30.9.1973. Vlevo v J stěně.

22.Velký muž

1. Stará cesta VI, Franz Menzel, S.Wendt, 22.4.1972. JZ stěnou pod převis, (stavěním) přes převis a vpravo žlabem na vrchol.

23.Dietrichův kámen (osamělá věž ve spodní části údolí Vlčího potoka)

1. Stará cesta V, Günter Seifert, B. Günter, 28.10.1972. Severní hranou na malou plošinu a na vrchol.

Skupina věží v rokli odbočující v horní části údolí Vlčího potoka na J:

24.Brtnická věž

1. Stará cesta V, Helmut Weigel, K.Hladík, H.Weigel, 13.9.1970. Z masívu sestup, přepadem a stěnou na vrchol.
  2. Skok 2, Eberhardt Arndt, D.Heinicke, 8.8.1974. Z masívu sestup na plošinu a skokem na vrchol.
  3. Samotářská cesta VI, Karel Bělina, 16.7.1972. V náhorní straně komínem mezi věží a masívem, překrok, žlabem a středem stěny.
  4. Mučednická cesta V, Karel Bělina, J.Rejmond, 13.7.1972. V náhorní stěně spárou a vlevo stěnou.
  5. Černá jízda VIIb, Karel Bělina, J.Hofman, 21.9.1974. Spárou v Z stěně šikmo doleva za hranu ke kruhu. Stěnou k výklenku a na vrchol.
  6. Mokrý kout V, Milan Sadi - Karel Luxík, 11.11.1976. Od V mezi věží a masívem přes převis, koutovou spárou, komínem a st.c.

25.Brtnická stěna

1. Stará cesta II, Helmut Weigel, K.Hladík, Heinz Weigel, 13.9.1970. Od S sestup z masívu žlabem do komína na římsu, traverz doprava a žlabem na vrchol.
  2. Skok 1/I, Dietmar Heinicke, 8.8.1974. Od JV z masívu přeskokem a stěnou.
  3. Všehochuť V, Gisbert Ludewig, D.Heinicke, 24.4.1975. Vpravo překrok a stěnou na plošinu, doleva a žlabem.
  4. Údolní spára VI, Gisbert Ludewig, D.Heinicke, 24.4.1975. Vlevo v JZ stěně převislou spárou, výše komínem.

26.Převislá věž

1. Západní spára VI, Karel Hladík, J.Rejmond, 15.8.1971. Stavěním v Z stěně do spáry, tou na balkón a stěnou vlevo na vrchol.
  2. Severní spára V, Gisbert Ludewig, D.Heinicke, 24.4.1975. Stavěním v S stěně přes převis a spárou.

27.Dvojitá věž

1. Stará cesta IV, Helmut Weigel, K.Hladík, Heinz Weigel, 13.9.1970. Severním komínem na předvrchol a přepadem nebo skokem na vrchol.
  2. Nová cesta 2/III, Dietmar Heinicke - Bernd Schmidt, H.Pankotsch, 14.8.1974. Od J stavěním a stěnou na předvrchol. St.c. na vrchol.

28.Vlk

1. Stará cesta V, Bernd Schmidt, Dietmar Heinicke, H.Pankotsch, 14.8.1974. Komínem mezi věží a masívem na římsu, J hranou stavěním na vrchol.

29.Martinova věž (osamělá věž v postranním údolí, viditelná z údolí Vlčího potoka a ze S části obce Vlčí Hora)

1. Stará cesta III, Martin Tausche s druhy, 25.5.1911. V náhorní stěně komínem a spárou.
  2. Pilířová cesta VI, Karel Hladík, květen 1967. Vlevo od st.c. stěnou (kruh).
  3. Tulácká cesta V, Karel Bělina, K.Hladík, 2.7.1972. Západní stěnou šikmo doleva na hranu (kruh), vlevo do žlabu a cestou d).
  4. Údolní cesta V, Helmut Weigel, Karel Hladík, 22.6. 1969. Pravou náhorní hranou na balkón, traverz doprava a žlabem v údolní stěně.

Varianta VII, Oldřich Kovář, J.Sedláček, 17.6.1972. V údolní stěně spárou a stěnou na balkón.

Věže ve svahu závěru údolí Panského potoka:

30.Malý plačtivý kámen

1. Stará cesta II, před rokem 1940. Vpravo v náhorní stěně.
  2. Náhorní cesta V, Helmut Weigel, K.Hladík, 22.6.1969. Vlevo v náhorní stěně na balkón, vpravo stěnou a spárou.
  3. Západní cesta VI, Günter Schneider, H.Weigel, 3.6.1972. Vpravo v Z stěně přes převis, spárou a stěnou na plošinu. Stavěním na vrchol.
  4. Západní komín IV, Jaroslav Uher, M.Tůma, S.Konáš, 4.6.1972. Traverz v Z stěně vlevo za hranu a šikmo doleva na římsu. Spárou a komínem na vrchol.
  5. Severní spára IV, Jaroslav Uher, J.Strauss, K.Hladík, 3.6.1972. Od V traverz doprava na pilíř, přes převis a spárou na římsu. Vpravo stěnou na vrchol.
  6. Severovýchodní hrana III, Karel Hladík, J.Strauss, J.Uher, 3.6.1972. Od V doprava k SV hraně, tou na vrchol.
  7. Východní komín II. Komínem vpravo ve V stěně.
  8. Východní spára III. Vlevo od cesty g) spárou.

31.Velký plačtivý kámen

1. Stará cesta I. Z náhorní strany vlevo stěnou na balkón (též komínem od SV nebo JZ), stěnou a vpravo od okna na vrchol.
  2. Nová údolní cesta VI, Karel Bělina, J.Hofman, červenec 1974. Vpravo v Z stěně spárou na plošinu, traverz vlevo ke 2.kruhu cesty c) a jí k dalšímu kruhu. Traverz vlevo a u okna přes převis.
  3. Stará údolní cesta VI. Vlevo do velkého převisu v SZ stěně na římsu a doprava k 1.kruhu. Do žlabu a kolem 2.kruhu ke 3.kruhu. Stěnou na vrchol.
  4. Bílá stěna VI, Karel Bělina, K.Hladík, 2.7.1972. Z balkónu v SV stěně spárou a šikmo doprava ke kruhu. Stěnou a spárou na vrchol.

ZPĚT NA STRANU PRO HOROLEZCE

ZPĚT NA HOROLEZECKÉ OBLASTI LABSKÝCH PÍSKOVCŮ

ZPĚT NA HLAVNÍ STRANU

(c) Pech - 2000, optimalizováno pro MS IE 5.0 + rozlišení 1024 x 768.